توچرزفا

از هر دری سخنی

آشنایی با لوله کشی فاضلاب ساختمان و بررسی نکات مهم و پرکاربرد

شناخت با لوله کشی فاضلاب ساختمان و چک نکات دارای اهمیت و پرکاربرد
لوله کشی فاضلاب ساختمان یکی مهم‌ترین و پرکاربردترین بخشهای هر ساختمان و به شمار میاید . از همین رو هنگام اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان می بایست نکات و ضوابط لوله کشی را به صدق رعایت کرد . بعضا از آن نکات به شرح پایین است .

لوله کشی ساختمان

۱ – لوله‌های افقی فاضلاب می بایست با شیب مطلوب و یک نواخت نصب و کارگذاری شوند . شیب بیشتراز لوله‌ها حد سبب ساز ارتقا سرعت جریان فاضلاب شده , در فیض آن آب فاضلاب تخلیه شده و مواد جامد و فضولات در لوله‌ها باقی میماند و به مرور سبب ساز گرفتگی لوله‌ها و نیاز به لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله می گردد . شیب اندک هم سبب ساز کاهش و چه بسا انقطاع جریان فاضلاب شده و در فیض لوله‌ها مسدود می گردد . میزان شیب لوله کشی فاضلاب ۰ تا ۵ درصد است . مناسب‌ترین دسته فاضلاب و ارتفاع مسیر دربین ۵ شیب در لوله کشی فاضلاب ساختمانها ۲ درصد است . طریقه لوله کشی آب ساختمان از جلوی درب منزل و نصب کنتور در ساختمان

لوله کشی ساختمان

۲ – در لوله کشی فاضلاب ساختمان از اتصالات ۴۵ سکو مصرف شود .

۳ – می بایست لوله‌های فاضلاب را به وسیلهٔ بستهای منحصر به فرد لوله مهار کرد .

۴ – می بایست لوله فاضلاب را تا حد قابلیت و امکان بی واسطه و صاف نصب کرد و آن‌ها را از پایین ساختمان عبور نداد . در‌حالتی که که لوله فاضلاب از پایین ساختمان عبور نموده است می بایست آن‌ها را با دست کم ۱۵ سانتیمتر بتن بی آلایش پوشش اعطا کرد و در‌حالتی که که لوله‌ها در مسافت یک متری از پی و دیوارها قرار دارا هستند , می بایست تا مرحله پایین پی آن‌ها را با بتن پوشاند .

بررسی اتصال لوله قائم فاضلاب به لوله افقی فاضلاب

۵ – قبلی از اتصال لوله قائم فاضلاب به لوله افقی فاضلاب , روزنه بازدید فاضلاب نصب شود . همینطور در انتهای لوله‌های افقی فاضلاب هم نصب روزنه بازدید واجب است . محل روزنه بازدید می بایست دردسترس اشخاص باشد .

لوله کشی ساختمان روش های تشخیص پارگی لوله و محل پارگی با دستگاه و انواع لوله های به کار رفته

۶ – بعداز اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان به مراد اطمینان از عدم وجود نشتی می بایست مدار لوله کشی را تست کنیم . این تست را می‌توان با آب , هوای فشرده و دود انجام اعطا کرد که رایج‌ترین شیوه به کار گیری از آب است . طریق کار بدین شکل است که تمام دهانه‌های گشوده را به وسیله توپی لوله فاضلاب می‌بندیم و آب را وارد لوله‌های فاضلاب می‌کنیم تا کاملاً از آب مالامال شوند . محلهای اتصال را با اعتنا تحلیل کرده و در شکل وجود نشتی به رفع آن میپردازیم و تست را مجدداً تکرار کرد . در شکل مرتفع بودن ساختمان می بایست تست لوله‌ها را در یک‌سری سطح انجام اعطا کرد , چون فشار ستون آب آزمایشی در طبقات زیر فراوان می گردد . راجع به این ساختمانها تست را نصیب به نصیب انجام می‌دهیم . یعنی تست هر طبقه غیر وابسته انجام

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!