توچرزفا

از هر دری سخنی

رفع نم و رطوبت ناشی از ترکیدگی لوله بدون تخریب

آیا شما هم با مشکلاتی ناشی از نم و رطوبت در ساختمانتان مواجه هستید؟

یکی مشکلات دور از شوخی ای که امروزه ساکنین سوئیت ها و منازل فردی با آن روبه رو هستند . دست اندرکاران مختلفی در تولید نم دخیل می‌باشند و در شکل عدم تشخیص به موقع و برطرف نکردن آن می‌تواند خسارات مضاعف و جبران ناپذیری به واحدهای ساختمانی وارد نماید . نم دستشویی , نم دیوار , نم سقف از معمول ترین موردهای قابل مشاهده است . وجود نم و رطوبت در واحدهای مسکونی می‌تواند عوارض و اثر ها مختلفی داشته باشد از مهمترین و بارزترین اثر ها آن تغییر‌و تحول رنگ و فرو ریختن گچ سقف یا این که دیوارها , تولید بوی نم و رطوبت میباشد و در مواقعی چه بسا سبب ساز زخم زدن به اساس ی ساختمان می شود .

علل نم و رطوبت

نم و رطوبت در واحدهای مسکونی یا این که تجاری به علل مختلفی می‌تواند تولید شود که اعم از ی آن‌ها می بضاعت موردها پایین را برشمرد :

به کار گیری از دستگاه های تولید نم و بخور در اتاق , وجود نقص‌ در تاسیسات لوله کشی ساختمان , وجود نقص‌ در عایق ها یا این که ایزوگام یا این که قیرگونی , پارگی یا این که نشتی لوله های آب , کم آب کردن خرقه ها در محفظه منازل , عدم بندکشی و آب بندی مطلوب درز کاشی توالت ( دستشویی ) و گرمابه , شستن دیوارها و به کار گیری از ماده شوینده به دفعات مضاعف , عدم به کار گیری از فلاش تانک ها و لوله های باکیفیت .

لوله بازکنی سنایی شبانه روزی

نقص در تاسیسات لوله کشی و ساختمان

یکی علل مرسوم در تولید نم و رطوبت وجود نقص‌ در تاسیسات زیربنایی و لوله کشی های ساختمان میباشد که از مهمترین آن‌ها می شود به انواع در سیستم فاضلاب ساختمان , نقص در سیستم تخلیه فاضلاب توالت ( دستشویی ) یا این که گرمابه و وان , سیفون تخلیه فاضلاب لباسشویی , سینک ظرفشویی , عدم اجرای درست کفشور . یکی سرویس ها مهم کمپانی رسا تاسیسات اجرای تعمیرات لوله کشی میباشد که شما میتوانید با فرضی سهل و آسان کارها لوله کشی خویش را به ما بسپارید .

حفر و تخلیه و لایروبی چاه حکیم نظامی اصفهان

ترکیدگی یا نشتی لوله آب

از مهمترین عوارض بوجود وارد شدن نم و رطوبت در دیوارها و سقف ها وجود نشتی یا این که پارگی در لوله های آب میباشد . اعتنا داشته باشید که احتمالا این نشتی مضاعف جزئی و اندک باشد اما همین نشتی جزئی به مرور زمانه جذب دیوارها می شود و منجر بوجود وارد شدن ایرادات اکثری اعم از تغییر‌و تحول رنگ و فرو ریختن گچ دیوارها , تولید بوی نم و رطوبت می شود و چنانچه به موقع برطرف نشود احتمال زخم زدن به اساس مهم ساختمان هم موجود است .

وجود نقص‌ در عایق , ایزوگام یا این که قیرگونی :

معمولا یکی او‌لین عللی که هنگام مشاهده نم و رطوبت به ذهن ساکنین میرسد وجود نقص‌ در عایق , ایزوگام یا این که قیرگونی سقف خانه یا این که کف توالت یا این که گرمابه میباشد . با این که بخش اعظم زمان ها این تامل صراحت دارد و وجود چنین مشکلی منجر بوجود وارد شدن رطوبت در سقف یا این که دیوارها شده‌است ولی عدم تشخیص ظریف علت و محل برهان تولید کننده ی رطوبت منجر تخریب بی قضیه محل هایی از سازه می شود که در انتها خیر صرفا سبب ساز به رفع نقص‌ نمیشوند بلکه وقت و هزینه ی طولانی تر به ساکنین زور می نمایند . توصیه ما این است که قبلی از هرگونه مبادرت و تخریب مقدمه با کارشناسان و متخصصین فنی مشاوره کنید وعلت و محل ظریف نقص‌ را بیابید .

لوله بازکنی و تخلیه چاه در دروازه غار جنوب تهران

عدم بندکشی و آب بندی مناسب درز کاشی ها

یک از ایرادات مرسوم و مشترک اکثر زمان ها ساکنین واحدهای مسکونی ( به خصوص نوساز ) عدم بندکشی و آب بندی مطلوب درز دربین کاشی های توالت یا این که گرمابه و بالکن است که‌این خویش یکی مهمترین عوارض تولید نم و رطوبت می باشدد چون به مرور نم جان دار دراین جا ها به دیوارها سرایت کرده و اشتباهات زیادی بوجود میاورند . برای پرهیز از تولید نم و رطوبت در‌این محفظه ها یک‌سری استراتژی موجود است که به‌دنبال به تشریح آنها خوا‌هیم پرداخت .

تصحیح کردن دوغاب پودر سنگ و سیمان سپید و آب بندی درز دربین کاشی ها

آغاز سیمان سپید را الک کید و با یه خرده پودر سنگ مخلوک نمایید . همینطور چنانچه پودر سنگ دردسترس ندارید از گچ نیز میتوانید به کار گیری نمایید . ( به ازای ۱ نصیب سیمان سپید , ۳ نصیب پود سنگ طولانی تر نمایید )

اعتنا داشته باشید میتوانید یه خرده ماسه به ادغام بالا طولانی تر نمایید ( به به عبارتی میزانی که پودر سنگ طولانی تر نموده اید ) . ماسه سبب ساز ارتقا استحکام ادغام پودر سنگ و سیمان سپید بعد از کم آب شدن می شود .

آن گاه یه خرده آب به ادغام بالا طولانی تر نمایید تا مایه ی خمیری صورت شل و ول ( مشابه دوغ ) تولید شود . چنانچه مایه بیشتراز حد وارفته شد یه خرده پودر سنگ و سمان سپید به طوریکه مقدار پودر سنگ عمده از سیمان سپید باشد به مایه طولانی تر نمایید . در غایت مایه ی تولید شده را با امداد دستکش لابه لا به لای درز کاشی ها کشیده و آنها‌را عالی پوشش دهید .

 در انتها بعداز ۵ تا ۱۰ دقیقه که دوغاب محکم شد و به اصطلاح خودش را گرفت , اضافات آن را با کاردک تراشیده و با کیسه یا این که پارچه از روی مرحله کاشی ها منزه نمایید .

به کار گیری از مواد شیمیایی صنعتی برای درزگیری و آب بندی درز دربین کاشی ها

با جای به کار گیری از دوغاب میتوانید از مواد شیمیایی و صنعتی ای که برای این مراد تشکیل‌شده گردیده اند هم به کار گیری نمایید که از مهمترین آن‌ها می شود به موردها پایین اشاره نمود :

ژل آب بندی C2 , مایع آب بندی Timax , ژیکا بام , پودر بندکشی ویژه ( ضد آب ) , پودر بندکاشی نانویی NanoShine و . . .

• تخریب کف خدمت و اجرای قیرگونی یا این که ایزوگام تازه .

در‌این طرز آغاز کل کف توالت یا این که گرمابه برداشته و تخریب می شود و بعد از اجرای ایزوگام یا این که قیرگونی تازه , مجددا کف را با کاشی یا این که سرامیک می پوشانند .

کم آب کردن خرقه ها در محفظه داخلی منازل :

یکی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!