توچرزفا

از هر دری سخنی

نگاهی به انواع لوله پلی اتیلن فاضلابی

انسان ها همواره تلاش می کردند تا فضولات انسانی و مواد زائد و کثیفی ها را از خود دور کرده و آن ها را مدفون کنند امروزه برای اینکه کثیفی هاو فضولات و آب های باران و ابهای زهکشی را به توانیم دفع کنیم از لوله های بزرگی استفاده می شود که به لوله پلی اتیلن فاضلابی شناخته می شود در این نوشته تلاش بر این است که به این مورد بیشتر بپردازیم.

معرفی لوله پلی اتیلن فاضلابی و کارایی که دارد

قبل از این که به سراغ توضیح لوله پلی اتیلن چیست برویم، باید بدانید که اصولاً برای انتقال فاضلاب در خانه ها و شهرها از لوله هایی استفاده می شود که به این مدل از لوله ها لوله پلی اتیلن فاضلابی گفته می شود که در ضخامت های گوناگون از جنس پلی اتیلن درست شده‌اند.

لوله پلی اتیلن فاضلابی در گروه لوله های پلاستیکی گنجانده می شود و خیلی محکم می باشد و به خاطر مشخصات ویژه ای  که دارد در صنعت فاضلاب به کار میرود که در ادامه درباره این مشخصات به صورت گسترده بحث خواهیم کرد.

یکی از انواع لوله پلی اتیلن فاضلابی، همین لوله های پوش فیت می باشند که نوشته مربوط به لوله های پوش فیت و هر مطلبی که در راستای دریافت اطلاعات بیشتر به آن نیاز دارید، می توانید از طریق سایت برچسب به آن دسترسی نمایید و در صورت نیاز به رفع گرفتگی، افراد لوله بازکنی در تمام مناطق تهران در سایت برچسب با یک تماس بلافاصله به محل مورد نظر شما اعزام می شوند و شما را از خدمات قیمت مناسب و با کیفیتی بی نظیر همانند خدمات لوله بازکنی در قیطریه بهره مند می سازند.

مدلهای مختلف لوله پلی اتیلن فاضلابی

این لوله ها به دو گروه عمده قسمت می‌شوند، که عبارتند از :

لوله های پلی اتیلن ساده اندازه ۵۰ تا ۱۶۰: برای انتقال فاضلاب در درون خانه ها این مدل لوله پلی اتیلن کاربرد دارند که سطح درونی و بیرونی آن ها صاف و یکدست بوده و معمولاً سیاه رنگ و یا خاکستری در بازار موجود می باشند.
این مدل از لوله های پلی اتیلن در برابر فشار ۴ بار مقاومند و در لوله کشی خانه ها مصرف لوله پلی اتیلن فاضلابی بزرگتر احتیاجی نیست، زیرا که در فاضلاب خانگی هیچ وقت فشار زیادتر از چهار بار درون لوله ها وارد نمی آید.

اگر لوله پلی اتیلن فاضلابی خانه شما گرفته شد، مواردی که برای باز کردن لوله در منزل گفته شد را به کار ببندید و اگر لوله ها کهنه هستند، مواد اسیدی و محلول لوله باز کنی مصرف نکنید و اگر نتوانستید به هر دلیلی مشکل گرفتگی لوله را برطرف کنید، از لوله بازکن های حرفه ای سایت برچسب در تمامی نقاط تهران از جمله لوله بازکنی مرزداران استفاده نمایید و با آنها تماس بگیرید تا مشکلتان خیلی سریع رفع شود.

لوله پلی اتیلن بالاتر از ۱۶۰ کاروگیت: این مدل از لوله ها به نام کاروگیت و یا لوله فاضلاب دوجداره و لوله فاضلاب شیاردار بین مردم شناخته شده و معمولاً اسم کاروگیت رسمیت دارد که این لوله ها در سیستم فاضلاب درون شهر و همچنین منتقل کردن فاضلاب از خانه ها تا تصفیه خانه ها مصرف می شود.
درون این لوله ها زرد رنگ و یا آبی می باشد دلیل اینکه لوله های پلی اتیلن فاضلابی در بیرون از خانه و در قسمت زیر ساخت های شهری به کار می رود این است که این لوله‌ ها شیارها و حلقه هایی در ساختمان خود دارند که به راحتی می‌توانند در برابر سنگینی وسایل عبوری در خیابان مقاومت داشته باشند.

لوله های کاروگیت قادرند برای جمع آوری آب باران و فاضلاب های سطحی و فاضلاب صنعتی و زهکشی به کار روند وهمچنین در صنایع پلسازی هم مصرف می شوند.

مزایای جمع آوری فاضلاب با لوله پلی اتیلن فاضلابی

قبل از اینکه به بیان مزیت لوله پلی اتیلن فاضلابی بپردازیم، باید چند مطلب کلی در مورد لوله فاضلاب خانگی و شهری بیان کنیم که از کیفیت های لوله پلی اتیلن فاضلابی می توان موارد زیر را نام برد:

  • ماندگاری زیاد: معمولاً این لوله ها ۴۰ تا ۵۰ سال عمر می کنند، به ویژه لوله پلی اتیلن فاضلابی که در شهر مصرف می شود و به اسم کاروگیت شناخته می شود.
  • ایستادگی در مقابل گازهای سمی و مواد شیمیایی: برعکس لوله های فاضلاب آهنی لوله های پلی اتیلن ایستادگی زیادی در مقابل مواد شیمیایی و گازهای شیمیایی دارند.
  • سبکی و جابجایی آسان: از مشخصات ویژه این مدل لوله‌ها آسانی در جابجایی و بارگیری آنهاست که در همین وزن کم آن ها در زمان نصبشان خیلی مهم بوده و به افراد بسیار زیاد کمک می کند.
  • هزینه خیلی پایین: در مقایسه با لوله های آهنی این لوله ها علاوه بر دوام زیاد قیمت خیلی پایین تری دارند که مصرف این لوله هارا به صورت قابل توجهی زیاد کرده است.
  • رسوب نگرفتن و در حرکت بودن فاضلاب در آن ها: این لوله ها به خاطر اینکه سطح صافی دارند، مواد را از خودشان میگذرانند و از لحاظ گرفتگی و رسوب گیری قابل اعتماد ترند.
  • دارا بودن اتصالات قوی: لوله پلی اتیلن فاضلابی اصولاً توسط جوش و اتصالات قوی به هم وصل می شوند و ایجاد نشتی خود لوله و اتصالات آنها خیلی کم می‌باشد.
  • داشتن توانایی منحنی شدن و انعطاف مناسب: این لوله ها در راه هایی که پیچ و تاب دارد، می تواند استفاده شود و به خاطر همین خاصیت انحنا پذیری میتواند دمای بالا و یا خیلی پایین را تحمل کند.

نکته: با وجود استقامت و قابلیت ارتجاعی بالای لوله پلی اتیلن فاضلابی در منازل باز هم باید دقت کامل را کنید که هنگام لوله بازکنی در منزل به بافت لوله آسیب نرسد و لوله را دچار نشتی نکنید چرا که ممکن است در حین فنر زدن و یا لوله بازکنی با چوب با کمی فشار بیشتر این لوله ها سوراخ شوند و یا دچار ترک بشوند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!