توچرزفا

از هر دری سخنی

معرفی روش های تصفیه فاضلاب صنعتی

پکیج تصفیه فاضلاب های صنعتی

امروزه با ساخت روز افزون فاضلاب و علی الخصوص فاضلاب صنعتی این نیاز موجود است که مجموعه‌ای فعالیت تصفیه فاضلاب صنعتی را انجام دهد . شایسته ترین وسیله برای تصفیه فاضلاب صنعتی در مجموعه‌های محدود پکیج تصفیه فاضلاب است . تصفیه فاضلاب صنعتی به طور همزمان با توسعه صنعت های ومصرف آب و ساخت پساب اضطراری شده است . استانداردهای زیست محیطی و مقررات محفظه زیست حالت خاصی را برای ورود پساب فاضلاب به مبداء پذیرنده که شاید چاه جاذب یا این که چاه جذبی می بایست و یا این که فضای سبز می بایست حیث می نمایند .

موسسات تصفیه فاضلاب و طراحان پکیج‌های تصفیه فاضلاب به طور همزمان با پباده سازی , ایجاد و اجرای پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی مبادرت به پباده سازی و تولید و اجرای پکیج‌های تصفیه فاضلاب صنعتی می نمایند . پباده سازی پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی از اهمیت متعددی شامل است .

لوله فاضلاب

ویژگی فاضلاب های صنعتی

فاضلاب صنعتی ویژگیهای خاصی دارااست که آن را از سایر فاضلابها متمایز می نماید و برای تصفیه این فاضلاب می بایست از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی به کارگیری کرد . مشخصه‌های شاخص همگانی تصفیه فاضلاب و پساب‌های صنعتی و فاضلاب صنعتی عموماً در سه بخش فیزیکی , شیمیایی و بیولوژیکی خلاصه میگردد که هرکدام خصوصیاتی دارااست .

– مشخصه‌های فیزیکی

دربرگیرنده رنگ , رایحه , دما , کدورت و مواد جامد

– مشخصه‌های شیمیایی

برهان مواد آلی , روغن و گریس , کربوهیدراتها , سموم , پروتئین‌ها , فنل‌ها , سورفاکتانتها و مواد غیر آلی دربرگیرنده فلزات سنگین وزن , قلیاها , کلریدها , نیتروژن , گوگرد , فسفر و گازهای متعدد دربرگیرنده متان , هیدروژن سولفید و اکسیژن میباشد .

– مشخصه‌های بیولوژیکی

برهان کل باکتریها , تخم انگلها , کل کلیفرمها و عامل ها بیماریزا

فرآیند کلی تصفیه فاضلاب صنعتی

فرآیند کلی تصفیه فاضلاب صنعتی داخل پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی به طور ذیل است . فقط در لوله بازکنی مجیدیه؛ تعمیرات لوله کشی فاضلاب و آب ساختمان

چاه فاضلاب

تصفیه مقدماتی فاضلاب

۱ – آشغالگیر ( ریز دانه و درشت دانه ) مراحل انجام کار در کارخانه بازیافت چگونه است ؟

۲ – دانه گیر

۳ – متعال سازی

۴ – آبگینه ته نشینی اول

فاضلاب صنعتی بعد از انجام تصفیه مقدماتی داخل پکیج تصفیه فاضلاب و انجام عملیات تصفیه و به تناسب توشه آلودگی و همینطور استاندارد زیست محیطی و نکات اصلی محفظه زیست متبوع در خروجی وارد فرآیند آنگاه می‌شود . این فرآیند عبارتند از :

۱ – حوضچه اختلاط تند

داخل این حوضچه پساب فاضلاب صنعتی با مواد شیمیایی مایحتاج با به کارگیری از یک مخزن به دور تند اختلاط پیدا می نماید و ادغام میگردد .

۲ – حوضچه اختلاط نماید

پساب و فاضلاب صنعتی بعد از اختلاط تند وارد حوضچه اختلاط نماید میگردد و با مواد شیمیایی ادغام میگردد . داخل این حوضچه یعنی حوضچه اختلاط نماید لخته‌ها مجال کافی پیدا کرده تا با مواد شیمیایی خوبتر و بخش اعظم ادغام شوند .

۳ – آبگینه ته نشینی

بعد از تشکیل لخته‌ها داخل حوضچه‌ها در پکیج تصفیه فاضلاب , پساب و فاضلاب صنعتی وارد یک سطح ته نشینی شده تا لخته‌ها و فلوک‌ها به مرور عصر ته نشین شده و از پساب صنعتی انقطاع گردد و به ادامه سطح تصفیه فاضلاب برود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!